http://www.glitter-graphics.com/graphics/315269

Tuesday 13 December 2011

it was my fate...

assalamualaikum...
kita sebagai orang islam kena la bagi salamkan?
aku rasa sebelum ni aku kurang ajar la..
tulis blog tak bagi salam pun...
so starting now, ASSALAMUALAIKUM yang aku cakap first 


it is my fate...
i accept it with open heart...

maybe ni dah takdir hidup aku...
aku terpaksa terima...
yang kawan-kawan aku hanya bersama time aku senang aje...
time aku susah,mereka cabut lari...
aku redha...
aku tulis semua ini aku tujukan kepada semua yang membaca...
aku tak ada niat nak sakitkan hati sapa...
just hanya nak luahkan FEEL aku...
sebab selain DIARY aku, hanya BLOG ni yang sudi mendengar...
dan masih membenarkan aku untuk teruskan menulis di atasnya...
ianya bagai mengerti perasaan aku...
terlalu mengerti...

korang tahu apa makna SACRIFICE?

kenapa aku yang asyik kena berkorban???
orang lain tak perasan pun akan pengorbanan aku...
ada satu hari kawan aku cakap kat aku:
"Shah, kau ni kenapa? sedih aje aku tengok... apasal?" tanya kawa aku... aku yang mengelamun tersentap.
"hah? sedih? tak pun..." jawab aku.
"Shah, kau tak payah la nak sembunyikan dari aku. kita kawan dah bertahun. tak payah kau nak tipu aku. masalah kau still belum settle ek?"
"a'a... entah la... malas aku nak fikirkan..."
"kau ni memang la... Shah, kau kena ingat. kau ni kenapa suka sangat jaga hati orang? habes? hati kau sapa nak jaga? dah la kat rumah tu jaga hati parents lagi. kawan2 lagi. then suka sangat berkorban untuk orang yang belum tentu akan berkorban untuk kau..."
"aku suka jaga hati orang ke? tak ada pun. tu yang aku sakat Saffa, kawan aku SMKZ1 hingga dia terasa hati tu. mana ada aku jaga perasaan orang..."
"owh... tak ada? yang kau ikut semua kata-kata MEK BUNGA dulu kira tak ada la? yang kau salahkan diri kau nak selamatkan MEK BUNGA tu kira tak ada la sacrifice kau? yang kau sanggup terluka semata-mata nak lihat kawan kau happy dengan BALAK kau dulu kira tak ada la? hinggakan kau menangis semua tu. Aishah... Aishah... dengan aku kau tak payah la nak kelentong siot..."
"habes? kau nak aku buat apa? nak pergi melutut? dah tak ada guna semua tu! kau boleh la kata sebab yang merasa semua tu aku! aku kau tahu tak?... pasal BALAK tu, aku dah tak kisah. aku okey asal kawan aku bahagia walaupun ia TERlalu menyakitkan hati aku...
kau nak tahu kenapa? sebab aku sayangkan kawan-kawan aku...
JAHAT SETERUK MANA PUN, DIA TETAP KAWAN AKU DAN AKU SAYANGKAN KAWAN AKU..." air mata aku mula mengalir...
"Aishah! kau ni kenapa lembut sangat hati hah? Ya Allah... perangai tu garang habes! tapi hati? Ya Allah Shah... kau kena ingat, kalau bukan kau nak jaga hati kau, siapa lagi? Shah, aku sayangkan kau. kau kawan aku. walaupun mulut kau tu macam murai, suka membebel,suka mengamuk,suka MAMPUSkan orang, kau still kawan aku. Aku minta maaf sebab kata-kata aku tadi..."

perlu ke? aku bukan nak cakap ni aku baik ke ape...
tapi jujur aku cakap, aku selalu kena berkorban...
banyak aku korbankan masa aku dengan kawan-kawan...
jaga hati kawan...
hinggakan sampai satu tahap cikgu yang tegur aku...
aku pun tak perasan yang aku dah terlampau jaga persahabatan aku...
hinggakan apa yang kawan aku suruh, aku buat je...
aku tak tujukan pada siapa-siapa...
tapi ada salah sorang kawan aku cakap, "Aishah dah jadi macam BALACI minah sengal tu..."




No comments:

Post a Comment

Thanks!!