http://www.glitter-graphics.com/graphics/315269

Sunday 11 December 2011

Alone....

korang tahu tak aku tengah buat apa???
aku tengah tunggu masa untuk mati...
semua orang mesti happy gila jika aku mati...
korang nak bukti???
kat bawah ni ada bukti...

itu la buktinya... aku dah makan hati sangat...
lebih baik aku matikan???
nanti happy saja yang ada... walaupun itu hanya sekadar gurauan,
tapi aku betul-betul terasa hati dengan dia...
dah lama...
HIDUP AKU SUNYI...
sunyi yang teramat sangat...

i'm alone...hidup aku sunyi sangat-sangat...
aku ada tiga orang abang...
aku tak ada kakak...
hanya aku satu-satu anak tunggal perempuan dalam family aku...
abang sulung aku bukan hiraukan aku walaupun dia ada kat rumah...pagi dia tidur,petang dia kerja...
maklum la kerja kampungkan...
hanya mencari rezeki kampung je...
iaitu 'bitul' ketam... means cari ketam untuk di jual...
abang aku yang second pulak kerja kat pelantar minyak...
pun sibuk jugak...
tapi walaupun sibuk-sibuk dia,dia still ada masa nak layan aku...
tapi kejap je...
kalau dia cuti,dia bawa teksi...
mana ada masa nak bercakap dengan aku...
itu sorang abang aku yang suka sangat cari duit...
umur dah lanjut nak masuk 30 tahun...
tapi still tak kahwin...
then, abang aku yang last...
baru habis belajar kat SSBP...
stands for SEKOLAH SUKAN BANDAR PENAWAR...
lepas ni mintak jadi cikgu sukan...
dia tu tak sebulu dengan aku...
hari-hari kami gaduh...
aku bosan sangat-sangat... yang teramat sangat...
tapi nasib baik aku ada laptop...
boleh la jugak temankan aku...
nak harapkan maa aku talking talking dengan aku...
hummmmm...tunggu saja la kiamat...
aku pun tak tahu macam mana aku boleh cakap macam tu...
tapi yang pasti memang maa aku tak pedulikan aku...
aku faham lagipun dia dah tua.
tak akan larat nak layan aku...
korang tahu tak, HIDUP AKU SUNYI!!!!!!!!!!!!!!!

semua orang tak faham aku...kawan-kawan aku pun tak faham aku...
aku betul-betul sunyi...
nak harapkan cousin aku,Ainun tak akan dia nak datang rumah aku hari-hari???
lepas tu takkan aku nak pergi rumah dia hari-hari???
walaupun dia tu sepupu aku, mesti family dia bosan jugak kalau lihat muka aku hari-hari...
kalau korang pun samakan???
JUJUR aku cakap, aku lebih rela habiskan sisa hidup aku di sekolah sepanjang masa...
walaupun aku terpaksa memerah otak dan berjumpa dengan orang yang aku benci...
aku tak suka duduk kat rumah...
terperuk dalam bilik sorang-sorang...
aku boleh MATI KEGILAAN korang tahu tak???
kawan-kawan aku tak TEXT langsung kat aku...
kalau ada pun NURLEEN dan NISSA je...
SAFFA dan MAI kadang-kadang...
OSHIN dan TIMOH langsung tak text aku...
TIMOH kalau TEXT aku hanya minta KOINZ...
nak SMS kat KOLONY...
sepanjang cuti sekolah ni, aku rasa aku la budak paling malang dan sunyi atas muka bumi ni...
aku nak pergi rumah UNCLE TEH aku kat MERSING pun maa aku tak bagi... ayah bagi tapi maa tak bagi...
elok2 dah ayah aku beli ticket, tapi dia pulak tak bagi...
lepas tu, petang ni anak cousin aku sambut birthday...
dia ajak aku, tapi maa aku tak bagi pergi jugak...
aku sedih tahu tak???
apa ye aku petut buat selain mati???
aku bercakap macam orang tak ada IMAN...
aku bosan...
aku keseorangan...
tuisyen pulak dah habis semalam untuk sesi pertama...
sesi ke dua akan mula pada 22/12...
orang yang tak rasa, dia tak akan faham perasaan aku...
korang tahu tak, sepanjang aku tulis blog ni air mata aku tak habis-habis mengalir...
aku kesunyian...
rutin aku hari-hari sepanjang cuti sekolah:
*bangun pagi then makan nasi
*duduk dalam bilik sorang-sorang
*baca novel
*mengadap laptop
itu saja yang aku tahu buat...TAKE HOME TEST aku semuanya dah siap. cuma ADDMATH je yang aku tak buat sebab memang aku tak boleh buat...
YA ALLAH... bagi la kekuatan kepada hamba mu ini dalam menempuh segala dugaan dan cabaran hidup yang tak pernah henti-henti menimpaku...
aku tak tahu kenapa zaman remaja aku macam ni... 
penuh dengan kesedihan...
orang lain tengok muka aku happy, tapi hati aku merana...
aku jelouse dengan kawan-kawan aku...
walaupun mereka miskin,tapi hidup dia orang bahagia...
aku???
walaupun semua keperluan aku family aku penuhi, tapi aku sunyi...
aku bukan orang kaya...
family aku juga bukan orang kaya...
hanya SEDERHANA...
itu satu masalah...




NI MASALAH KE DUA...
aku tak tahu la kenapa masalah ni tak pernah selesai...
aku tak tahu sampai bila ia nak berakhir...
aku dah tak berhubung hampir 2 tahun dengan bekas b**** aku...
dah hampir dua tahu...
sejak kami putus, aku terus tak contact dia..
dia sms pun aku tak balas...
tapi kenapa ada orang fitnah aku yang aku masih terhegeh-hegeh nak kat dia???
perlu ke? dah la sebar dalam FACEBOOK...
yang komen pun ramai...
yang LIKE pun ramai...
aku tak tahu la bila semua ni akan berakhir...
hanya sekali aku bercinta, tapi ni balasannya...
orang lain bercinta, tapi okey je...
aku ni? baru sekali tapi dah terima padahnya yang dashat sekali...
yang aku SEDIH TERAMAT SANGAT, kawan aku yang fitnah aku...
kawan sejak darjah 1 lagi...
walaupun aku marah dia, tidak sebesar hama pun di hati aku untuk membenci dia...
memang mulut aku sentiasa mengatakan aku membenci dia, tapi hakikatnya, aku sayangkan kawan aku...
aku tak kesah dia punca aku CLASH...
dah tak ada jodohkan? nak buat macam mana?
tapi yang aku sedih, dia lebih percayakan jantan tak guna tu dari aku...
itu yang paling aku sedih...

*** buat BFF aku (NURLEEN,NISSA,FATIN,TIMOH,OSHIN dan yang lain THANKS A LOT BECAUSE LIVE IN MY HEART...and buat SAFFA, YANA and MAI thanks sebab selalu dengar luahan hati AISHAH yang selalu SAKITKAN HATI KALIAN..."
***SAFFA: sorry sebab selalu menyakat SAFFA. tak pernah terlintas pun di hati Aishah nak buat SAFFA sakit hati.

TO ALL THE READERS,THANKS A LOT FOR READING THIS>>>...




No comments:

Post a Comment

Thanks!!