http://www.glitter-graphics.com/graphics/315269

Thursday 1 December 2011





Cinta…
Kata-katanya begitu indah…
Hanya pada sang pencinta tahu apa itu cinta…
Dengan cinta satu masjid terbina…
Masjid itu semakin utuh dengan cinta yang ada…
Cinta…
Walaupun aku tidak pernah merasakan cinta,tapi aku dapat merasakan kehadiran cinta…
Cinta…
Ia juga boleh di ibaratkan angin… datang dan pergi…
Ia juga bagai matahari…yang sentiasa muncul sinarnya…
Ia juga seperti air…yang tak pernah berhenti mengalir…
Aku…
Pernah merasakan cinta sewaktu dahulu…
Tapi cinta itu tidak berkekalan lama…
Cinta…
Ia juga seperti baju bagi orang yang tak tahu apa erti nilai cinta…
Ia juga seperti subjek matapelajaran… sentiasa berubah-ubah…
Ia juga seperti langit… sentiasa berubah-ubah warnanya…
Aku tidak pandai untuk berkata-kata…
Malahan bermadah-madah cinta…
Tapi aku cukup mengerti apa itu cinta…
Aku…tidak sehebat sasterawan untuk menulis ayat-ayat cinta…
Aku tidak sehebat Habiburrahman El-Shirazy. Menulis kisah cinta berlandaskan islam..,
Aku juga tidak sehebat Balqis yang membuatkan Sulaiman jatuh cinta padanya…
Aku hanya la seorang manusia yang butuhkan cinta…
Aku tak pernah mengharapkan semua itu…
Malah…aku juga tidak pernah memintanya…
Cinta dibeli dengan atas dasar kasih dan sayang…
Bukan atas dasar wang…
Sering kali kita melihat, hanya aktivis saja yang tahu apa itu cinta…
Jangan menyinta kalau ia hanya kepura-puraan…
Jangan kasih kalau ia hanya lakonan…

Semuanya akan berakhir bila cinta itu sudah tiada lagi..hargai la cinta setiap detik yang kita ada…

***jiwang kejap

No comments:

Post a Comment

Thanks!!