http://www.glitter-graphics.com/graphics/315269

Tuesday 3 April 2012

cepat masa berlalu...


jawab-jawab-jawab...haaa... tak jawab dosa...
jawab dapat pahala...
hehehehhe....

malam yang hening ni...
ececece... hening la sangat...
tapi bila abang-abang semua tak ada kat rumah, sungguh...
sunyi sangat... yang teramat sangat...
yang ada hanya maa dan ayah...

bila sunyi macam ni, mula la otak nak ingat memory lane...
tak sanga aku...
dah form 5 aku...
dah tua aku...
dah membesar aku...
dah boleh jadi ibu orang aku...
dah boleh berkahwin aku...
dah boleh kerja aku...
dah nak masuk alam uni dah aku...
dah nak habis aku belajar sebagai budak sekolah yang tiap2 hari pakai uniform yang sama...

bila maa dan ayah cakap petang tadi pasal masa depan aku....
diam tak terkata apa-apa aku...
masa depan...
SPM...hope tinggi sangat...
straight a's...
tak dapat semua A+ pun, A- pun jadi la...asalkan straight a's...
tapi mampu ke?
nak capai semua tu?
nak dapat semua tu?
tercapai ke tak impian maa dan ayah nak lihat aku jadi doctor even aku nak jadi engineer?
bila maa dan ayah  cakap petang tadi yang aku the only one yang mereka harap, nak luluh rasa jantung...
mampu ke aku nak capai semua tu?
boleh ke aku nak capai harapan yang tinggi menggunung tu?
harapan maa... harapan ayah...
dan kehendak aku sendiri...

sungguh...takut yang teramat sangat...
dulu...langsung tak sedar...
yang masa berjalan begitu pantas...
bila nak tinggalkan dunia street...
sungguh menyiksakan...
nak tinggal kawan-kawan yang seangkatan...
bila maa marah yang dunia street tu tersimpang jauh dengan agama...
seorang Aishah Mat...
yang perlu berubah...
dan perubahan itu sungguh menyiksakan...
short pants...singlet...
bangle...gelang hitam...
segala yang punk...kereta controll...
basikal...motor...
lappy...segala menda dengan street...
semua kena tinggalkan...
teman setia hanya buku...

bila dah tinggal lama Quran, nak baca balik...
sungguh menyiksakan...
lebih seksa nak hafal nota Bio...
lebih susah dari nak kira Addmath...
lidah kelu...air mata mengalir...
malu yang teramat sangat bila time macam ni baru nak belajar balik baca Quran...
sungguh jahil...
aku malu yang teramat sangat dengan diri sendiri...
sedangkan cousin aku yang umur 8 tahun boleh baca Quran dengan lancar...
aku? lidah keras yang teramat sangat...
5 tahun tak sentuh Quran...
betul la Quran hukum aku...


bila nak kan kejayaan...
nak jaga hubungan dengan Allah...
sungguh...
malu sangat dengan diri sendiri...
malu dengan semua orang...

bila nak kan kejayaan...
kena jaga jugak hubungan  manusia...
yang tu boleh lagi kot nak jaga...
tapi dengan Allah...
tersungkur di lantai...
air mata mengalir...
sungguh jahil aku...

SPM...
sungguh mimpi ngeri dalam hidup...
bila result keluar, dapat straight A's...
mesti suka...
kalau tak dapat, rasa nak sorok muka ni bawah katil...
let me die...


i will run like this if i'm succeed...


this glass gives me hope..to success...

and i will jump like this...

life...
sungguh tak senang selagi SPM tak lepas...
selagi result tak keluar...
selagi tak dapat nak masuk uni...
selagi hayat di kandung badan...

got to go...
enough for today...
my brain so mess...
think everything...
about...
just keep quite...

to readers..
please praf for my success...
amin...

No comments:

Post a Comment

Thanks!!