http://www.glitter-graphics.com/graphics/315269

Thursday 19 January 2012

today, entry jiwang sikit kot. dah lama betol tak merapu ni.kua8


ahah...dah tiga minggu sekolah dah buka...
dan aku pun sibuk dengan belajar...
al-maklum la dah masuk fiver...
means banyak kena mengadap buku la dari blog ni...
hehehe (tapi aku rasa sepanjang musim sekolah ni,almost everday buka FB)
masalah-masalah...

haa....ok-ok-ok...
kita berbalik pada tajuk entry Aishah hari ni. ahah...
nak jiwang sikit?
tarappapa la...
dah lama betul Aishah tak jiwang. betul ke tidak?
heeee....betul la...
Aishah tak tahu la kenapa sekarang ni minat sangat lagu LUCKY yang Jason Mraz nyanyi tu...
kan lagu tu banyak menceritakan tentang jatuh cinta dengan BFF...
aiseh...
amacam? aku fall in love ke?
nehi never! never and never...
tapi sweet la lagu tu...
dont know how to say. the best and sweet song...
almost everyday i hear that song.
people can be vain anytime. am i right?
hahaha...
terkena atas batang hidung sendiri..
apa sal ek sekarang semua pengarah movie buat movie adaptasi dari novel?
dah la tu buat movie pulak adjust habes...
celaka punya director...
hahahaha.......
ok by the way,i have something to tell you.
Aishah dah pandai mengayat...hahaha
tolong kawan ayat pakwe dia.
hehehe...
ehem-ehem...tolong ayatkan kawan punya pakwe ye?
hmmmmmmmmmm..
aku punya pakwe tak ada ke?
haaaaaaaaaa....cepumas punya soalan...
mai seneh aku aku nak jawab...
dengar and baca elok-elok nowh.....
ok =====>
first, i'm not interested in fall in love (koya tok minat, padahal pernah couple,. it teaches me everything)
second,i'm hate the sweet words.( sebab dulu masa couple aku tak pernah panggil dia sayang, hubby ke semua tu. yang aku berbahasa dia ialah AKU, KAU. tak percaya tanya la si dia)
third,i dont have special person in my life..
ahhhh...yang sure Aishah memang tak minat langsung nak bercintan-cinta ni...
tapi yang pelik, bila lihat orang couple nampak macam sweet pulak.
aku yang nak couple rasa macam geli pulak.
apa kes?
orang minta couple aku buat tak layan.
kes gila nak kejar cita-cita ke sampai melanggut sampai macam ni sekali?
parah-parah.....
hahaha tapi bagus apa? ke tak? bagi aku okey je...
aku on je... tapi yang aku hairan bin pelik, 
teens zaman sekarang kata scematik pelik tak couple.
itu jadi persoalan ke?
yang lagi teruk dia kata lesbian. tak ada perasaan.
habis? aku ni lesbian la?
alllow... buka sikit mata luas2 tu boleh tak?
dengar explanation Aishah Mat pulak ye.
bukan bercinta tu berdosa ke? aku padan sekali je la. itu pun dosa aku dah tak tertanggung.
and then bukan bercinta tu zina ke?
dosa jugakkan? cuba korang kira, hari2 korang buat dosa banyak mana?
yang bercinta tu dah berdosa. yang pegang2 tangan tu pun dah dosa.
habis? yang kiss tu kiss ni, lagi haram lagi la berdosa...
still called it 'skema' teens??????
am i right? of course yes...
sarkastic betul la teens sekarang.
yang paling aku hot la kan, "eh dia punya balak anak dato' woooo..."
aku jawab " dato' apa? datuk yang tua kerepot yang sama umur dengan atuk aku?"
tu satu hal...
"boyfriend dia anak orang kaya la... ada MERC..."
yang kaya tu MAK BAPAK DIA, bukan DIA. ok?
ada aku kisah ke dengan semua tu? tak ada kan? sebab 'bekas' aku dulu miskin tahap tak ingat.
jauh berbeza dengan aku langit dan bumi.
tapi aku tak gila la macam dia orang yang pilih guys anak dato ke semua tu.
yang aku piling terang tang tang yang otak brilliant tahap tak ingat.
tak handsome tak apa, yang penting HATI tu ikhlas.
kalau setakat kaya, tapi tak solat nak buat apa?
persetan la semua tu...
KAYA konon!
harta bukan boleh bawak masuk dalam kubur!
amalan tu penting.


okey case closed.
yang tu lupakan. just wanna say something to make the readers to open the eyes.
wealthy cannot makes me happy.
only kind heart will makes our life happy and so on.
dont look at the back as we never lost on our journey.
life must be go on and we should grab our ambition.
nice knowing someone in our life doesnt mean that he's belong to us.
Allah already make our destiny who will accompany us until the last day of our life.
like me, Allah sent to me a best friend and a huge family who will stay with me before someone who walk away from sky to me.

No comments:

Post a Comment

Thanks!!