http://www.glitter-graphics.com/graphics/315269

Monday 21 October 2013

sebelum masuk hostel petang esok...
sebelum maa ngepek berbakul-bakul...
sebelum... sebelum...
baik tulis sikettt :D
lama sungguh tak berceloteh...
biasa la... kitakan sibuk mengalahkan PM...
hahahah...
mesti ramai tertanya2...
kenapa yang Aishah Mat dah tak update blog...
sebelum cerita dengan lebih lanjut,kita ada berita baik tau..
hasil banyak sabar dengan dugaan Allah, Allah bagi balasan yang baik.
nah!
ini dia :)
Aishah dah bersyukur...
sebenarnya tak mintak pun nurse...
but i dont know why i got nurse...
mintak-mintak lulus IV...
sebab...
dah tak tahan belajar MATHS...
dah tak tahan dengar perangai budak tak MATANG dalam kelas tu...
aku ingatkan, kat ZS je ada.
rupa-rupanya ada jugak yang macam ni.
baik dalam diam.
sorry to say la kawan...
bukan nak kata aku baik,sebab aku pun jahat jugak.
tapi jahat2 aku, tak ada la aniaya kawan.
janji dengan orang nak makan dalam kelas, tapi pergi makan kantin.
yang baik hati ni pulak tunggu dalam kelas macam tunggul kayu.
dah kau kata kat dia nak makan dalam kelas.. 
tu satu hal.. pasal budak perempuan. tu orang lain.
yang lagi satu hal, orang lain pulak.
macam la dalam kelas Alfa(kelas aku) tak ada kawan lain.
asyik2 kau sebut nama dia.
asyik2 kau sebut nama dia.
dia buat salah kau tak nampak tapi bila aku buat salah, kau nampak pulak.
oooo... tak ingat...
dia kan cantik... aku kan... tak cantik...
kau tahu tak,perbuatan kau menyebabkan budak kelas lain pun terasa tau...
sampaikan ada yang dari kelas sebelah datang mengadu dekat aku...
at least aku pendengar setia...
apa yang kawan cakap,simpan...
bukan pergi cakap dengan kawan yang kau nak sangat dengan kau tu..
andai kata engkau terbaca atau terjumpa blog aku,
AKU SENYAP DALAM KELAS,BUKAN AKU ADA MASALAH DENGAN MALEK MAHUPUN DENGAN IEMAN. YANG KORANG INGAT AKU TERGILA-GILAKAN DIA. SORRY!
HATI AKU TAK PERNAH MENCINTAI IEMAN SEBAB AKU ANGGAP DIA HANYALAH SEBAGAI ADIK DALAM KELAS. TAK PERNAH LEBIH PUN.
TAPI AKU MEMENDAM RASA NAK MARAH TAHAP TAK INGAT KAT KORANG BERTIGA.
KORANG TAHU TAK,
SEBELUM NI,BILA AKU NAK MARAH,AKU AMBIK AIR SEMBAHYANG,
AKU SOLAT,TERUS HILANG.
TAPI KALI NI,LANGSUNG TAK HILANG.
AKU BALIK HOSTEL,AKU TIDO... PUN TAK HILANG.
KAU NAK TAHU KENAPA AKU TAK MAKAN?
SEBAB HATI AKU PANAS. AKU SENDIRI SYAITAN APA YANG MERASUK DALAM HATI AKU SAMPAI SOLAT YANG MENENANGKAN JIWA ITU PUN TAK MAMPU TAHAN TAHAP KEMARAHAN AKU...
TAPI BILA CIKGU TANYA, KENAPA TAK MAKAN?
AKU HANYA MAMPU JAWAB AKU TERINGATKAN MAA DAN AYAH KAT RUMAH.
SORRY IF AKU TERPAKSA TULIS KAT SINI.
SEBAB AKU BUKAN JENIS YANG TAK PUAS HATI, DAN KATA ATAS MUKA.
AKU BUKAN JENIS MACAM TU.
sebab kau tahu, kau bukan jenis manusia yang menerima pendapat orang lain.
tiga orang daripada kau, sorang je yang boleh menerima. tu pun aku tak tahu dia betul-betul boleh menerima atau tak!
lagi satu!
aku tak suka tunggu orang!
sorry if kau kata aku tinggal kau every single day pergi sekolah awal!
bukan aku tak nak tunggu tapi aku bukan tunggul kayu!
every single morning aku tengok yang sorang lagi tunggu korang!
memang dia akan kata OK tapi bagi orang yang melihat?
tak ke bodoh namanya!
nak kata sahabat la konon!
tu bukan sahabat tapi cari penyakit namanya!
kalau sekali dua, aku boleh tunggu!
tapi kalau main every single day, sorry to say!!!
kau cari la orang lain!
AND...
bila aku senyap dalam kelas, kau tanya aku!!!
"Aishah,awak marah kat saya ke? saya rasa saya tak pernah buat salah kat awak.."
kalau kau fikir secara logik,kau manusia, kau sedar ke kau buat salah ke tak?
seriously,korang bertiga memang menyakitkan hati dalam kelas!
dan KAU!!!
kau tahu tak,kau buka aib kawan sejantina kau sendiri dekat kaum Adam!!!
kau tahu apa hukum buka aib orang?
dengar cerita,kaukan orang alim...

sorry to say kawan, aku memang lama dah terasa hati dengan kau. even segila-gila,sejahat-jahat, setak ada bahasa aku, aku takkan buat bodoh macam tu.
even,aku tak sopan, suara lantang dan kuat,singsing lengan baju, tapi aku tahu apa patut aku buat kat kawan aku!!!

TUKAR TOPIK!!!
kalau ikutkan hati,sampai bila laa aku pun tak tahu nak marahkan dia. Ya Allah,kau luluskan iv itu supaya aku dapat pergi dari situ tetapi tinggalkan hati aku di L6A dan izinkan aku bawa salah sorang hati dari mereka pergi bersama.

dan...
aku dan Malek dah tak ada apa-apa...
sekarang hati dah tenang...
boleh tutup hati untuk semua lelaki...
kita teruskan kehidupan untuk hari seterusnya...

You will naturally feel happier on getting what you want, but you will feel very happy if you start valuing what you have. Let's try to start by feeling very happy, we can feel happier later

ni ada beberapa gambar pergi camping...
saya jadi AMT tau... :) (mood bangga)

sebelum pergi :)
dari kiri : Tharinee, Husna,Aida, Wanikda, Idayu, saya :)

dari kiri : Aziela,Wanikda,Alya,Tharinee,Nurin,Husna


dari kiri : Biro Persegaran (Ieman) dan Biro Peralatan ( Zul Ashraf)

dari kiri : Biro tentatif (Razyiaton) Cikgu Marzuhan aka Daddy dan Pen Komandan (idayu)

wanita pertama jatuh dalam air

peserta-peserta :)

malam last. malam kebudayaan. kain tuala :)

baru lepas daki kaki Gunung Tebu

separuh dari pada perjalanan mendaki kaki gunung tebu

dalam gua

group dua :) 
SIPUT SEDUTTT

gambar seterusnya,sila layari link tersebut.

OLEH ITU,AISHAH MINTAK MAAF DARI HUJUNG RAMBUT HINGGA HUJUNG KAKI SEBAB BANYAK TERKASAR BAHASA DAN UNTUK PENGGUNAAN PERKATAAN AKU. AISHAH MINTAK MAAF.
DOAKAN AGAR AISHAH LULUS INTERVIEW TERSEBUT DAN KALAU BOLEH,NAK TUKAR DARI JURURAWAT KE JURU XRAY
















.

No comments:

Post a Comment

Thanks!!